Ziua a VI-a din aventura noastră Erasmus în Roma
Astăzi, în cadrul cursului Environmental Education, am explorat modalități inovatoare de a integra educația ecologică în activitățile destinate elevilor de gimnaziu. Ne-am concentrat pe crearea unei activități atractive care să stimuleze implicarea elevilor în protejarea mediului, folosind instrumente digitale moderne și inteligența artificială.,
Rezultatul a fost o lecție practică, structurată colaborativ, care a fost transpusă într-un Padlet interactiv, ușor de accesat și implementat în sala de clasă. Această resursă permite nu doar organizarea eficientă a materialelor, ci și implicarea directă a elevilor în procesul de învățare.
Încă o dată, am conștientizat că educația pentru un viitor sustenabil nu trebuie să fie doar informativă, ci și creativă, ancorată în realitate și susținută de mijloace moderne.
A.H.
Activitatea outdoor propusă de echipa noastră s-a axat pe un demers educațional aplicat și interdisciplinar: culegerea florilor de trandafir și de soc pentru prepararea unui sirop natural, sănătos și aromat.
Elevii vor învăța să identifice plantele comestibile, să respecte pașii de igienă și de procesare, dar și să colaboreze eficient în echipă. Proiectul are o componentă practică puternică – elevii vor calcula concentrația siropului, vor crea etichete bilingve (în română și engleză), vor redacta sloganuri atractive și vor ambala produsele într-o manieră responsabilă și estetică.
Produsele finale vor fi comercializate în cadrul târgului de final de an organizat în școală, oferindu-le elevilor o oportunitate reală de a învăța despre antreprenoriat, sustenabilitate și promovarea produselor naturale. Această activitate integrează armonios educația pentru mediu, competențele STEM și exprimarea creativă, devenind un exemplu concret de învățare prin experiență.
M.D.
Activitatea de astăzi din cadrul cursului a fost deosebit de valoroasă, întrucât a combinat reflecția pedagogică profundă cu aplicabilitatea practică imediată. Am apreciat în mod special faptul că am avut ocazia să lucrăm colaborativ, să ne împărtășim ideile și să construim împreună o activitate outdoor bine structurată, cu obiective SMART, pași clari și resurse concrete. Procesul a fost nu doar creativ, ci și formativ, întrucât ne-a pus în postura elevilor – provocându-ne să gândim critic, să adaptăm conținuturile la nivelul de vârstă și să integrăm elemente de educație pentru mediu, interdisciplinaritate și dezvoltare personală. Mi-a plăcut, de asemenea, atmosfera de sprijin și deschidere în cadrul echipei, care a transformat munca într-o experiență autentică de învățare colaborativă.
A.G.
Comentarii
Trimiteți un comentariu