Ziua a II-a în Cetatea Eternă – despre școli deschise și oameni implicați
În prima parte a zilei, profesorii și elevii liceului ne-au prezentat structura instituției, proiectele Erasmus+ în care sunt implicați, precum și activitățile diverse pe care le desfășoară cu elevii – de la ore transdisciplinare și ateliere creative, până la inițiative internaționale de cooperare educațională. A fost o bucurie nespusă să întâlnim și elevi români, a căror prezență a adus un plus de familiaritate și emoție acestei vizite.
În a doua parte a vizitei, ne-am împărțit în grupuri de câte patru cadre didactice și am fost invitați să participăm la activitățile din mai multe clase. A fost o ocazie valoroasă de a observa direct modul în care se desfășoară orele, dar și de a dialoga atât cu profesorii, cât și cu elevii. Ne-au împărtășit idei, metode de lucru, dar și perspective personale asupra rolului școlii și al învățării. Am descoperit o abordare deschisă, centrată pe elev, în care colaborarea, libertatea de exprimare și incluziunea sunt valori autentice, nu doar obiective teoretice.
În urma acestei vizite, am realizat o prezentare în Padlet, bazată pe experiența trăită și pe discuțiile purtate în școală, pe care o puteți vizualiza aici: https://padlet.com/andreeababuc14_/study-visit-report-rome-erasmus-jy3y5dv90sca2yws
Am apreciat în mod deosebit deschiderea și disponibilitatea cadrelor didactice de la Liceo Statale G. Caetani de a comunica și colabora, atât cu noi, cât și cu elevii lor. Dialogul a fost sincer, deschis și orientat spre schimb de bune practici.
De asemenea, m-a impresionat diversitatea proiectelor desfășurate în școală, cu accent pe incluziune și pe valorizarea fiecărui copil, indiferent de originea sa. Programele extracurriculare, atelierele artistice și implicarea elevilor în activități culturale demonstrează un angajament autentic față de o educație echitabilă și deschisă tuturor.
A.H.
Partea zilei care mi-a rămas cel mai clar întipărită în minte a fost ora de statistică. A fost impresionant să văd cum elevii aplicau noțiunile matematice în situații reale din viața lor de zi cu zi: câte ore petrec pe Instagram, cât timp dedică mișcării, somnului sau studiului. Organizarea în grupuri de 4–5 elevi a încurajat colaborarea, iar exercițiile de calcul pentru medie, modă, mediană și interval au fost adaptate într-un mod practic și relevant. La final, verificarea cunoștințelor s-a făcut printr-un quiz interactiv pe platforma Kahoot, iar atmosfera a fost una de competiție prietenoasă, cu un top al celor mai rapizi și corecți participanți.
A.G.
Vizita la Liceul C. Gaetani din Roma a fost o experiență memorabilă, care ne-a demonstrat că matematica poate deveni o materie atractivă și relevantă pentru elevi atunci când este integrată în contexte din viața lor cotidiană. Prin metode moderne de calcul și activități aplicative, elevii au explorat concepte statistice analizând propriile obiceiuri săptămânale – numărul de pași parcurși, orele de somn, caloriile consumate sau cantitatea de apă utilizată pentru îngrijirea plantelor. Astfel, am descoperit o abordare educațională creativă, care îmbină învățarea cu reflecția asupra stilului de viață, responsabilitate și implicare activă.
M.D.
Comentarii
Trimiteți un comentariu