Astăzi am continuat aventura alături de formatorul nostru Alexandros, explorând noi metode de educație nonformală într-un cadru outdoor. Activitățile s-au desfășurat în inima orașului Atena, îmbinând tehnologia, spiritul de echipă și curiozitatea noastră de exploratori urbani.
Prima provocare a zilei a fost o vânătoare de comori digitală, o activitate interactivă care ne-a stimulat atenția, orientarea și capacitatea de rezolvare a problemelor. Folosind aplicația Actionbound, fiecare echipă a primit o serie de indicii și sarcini care ne-au condus către puncte-cheie ale orașului. Fiecare locație descoperită ne-a oferit noi provocări – de la întrebări de cultură generală, până la realizarea unor fotografii sau înregistrări video ca dovadă a îndeplinirii misiunilor. Această activitate a demonstrat cât de utilă poate fi integrarea tehnologiei în procesul educațional, transformând învățarea într-o experiență antrenantă și dinamică. Mai mult, fiind desfășurată în aer liber, activitatea a încurajat colaborarea, comunicarea și observația atentă a detaliilor din jur.
 |
în piața de pește din Atena - dovadă a misiunii |
În a doua parte a zilei, ne-am mutat într-un cadru natural deosebit – Grădina Națională Botanică. Aici, am primit o nouă fișă de lucru, cu misiuni diferite față de cele din prima parte a zilei. De această dată, provocarea a fost să descoperim biodiversitatea ascunsă în mijlocul orașului. Împărțiți în noi echipe, am pornit în explorarea parcului, identificând și documentând plante, insecte și păsări. Un moment surprinzător a fost descoperirea papagalilor care și-au făcut casă în Atena – o specie care, de aproximativ 15 ani, trăiește și se înmulțește aici după ce a scăpat accidental dintr-un transport.
Această activitate ne-a demonstrat cât de eficientă poate fi învățarea în aer liber. Educația nonformală devine mai incluzivă și mai accesibilă atunci când participanții învață activ, prin descoperire directă și prin colaborare. Lucrând în echipe, fiecare dintre noi a avut un rol și o contribuție, ceea ce a făcut ca activitatea să fie potrivită pentru fiecare dintre noi, indiferent de stilul de învățare.
O.M.
Ziua a opta a debutat tot cu activități în aer liber. Împărțiți în două echipe mixte, a trebuit să parcurgem un traseu îndeplinind multiple misiuni, în special de recunoaștere și fotografiere a câtorva monumente publice și istorice, care ne-a condus la poalele Acropolei. Apoi, adunați în piața Monastiraki, am urcat către palatul Parlamentului, în spatele căruia se află o frumoasă grădină botanică. Acolo am avut iar de îndeplini multiple misiuni de cercetare și descoperire a varietății florei și faunei. Ziua s-a încheiat cu amintiri frumoase, multe fotografii și durere de picioare.
O.I.C.
Îmbinând educația nonformală, tehnologia și învățarea în aer liber, astăzi am avut parte de o nouă activitate inedită. Activitățile de astăzi au fost nu doar distractive, ci și extrem de eficiente din punct de vedere educațional. Faptul că am învățat prin descoperire, colaborare și utilizarea tehnologiei ne-a ajutat să reținem mai ușor informațiile și să ne dezvoltăm abilități esențiale precum orientarea, atenția la detalii și munca în echipă. A fost o zi plină de provocări și momente de aha!, care ne-a demonstrat cât de valoroasă poate fi educația nonformală în procesul de învățare. În plus, faptul că echipa noastră a câștigat locul I, a fost deliciul zilei. Go Eagles!!!!
A.C.A.
Ziua de astăzi a fost o adevărată demonstrație a beneficiilor învățării active, prin mișcare și explorare. Activitățile desfășurate ne-au scos din sala de curs și ne-au provocat să folosim atât corpul, cât și mintea într-un mod dinamic și captivant.
Prima parte a zilei a fost o vânătoare de comori digitală, activitate care a fost un exemplu excelent de învățare prin mișcare, ajutându-ne să ne dezvoltăm abilități precum coordonarea, lucrul în echipă și spiritul de competiție. În plus, a fost un mod inteligent de a îmbina tehnologia cu activitatea fizică, ceea ce poate fi o strategie eficientă și pentru orele de sport.
Apoi ne-am mutat în Grădina Națională Botanică, unde am fost implicați într-o explorare activă a naturii. Acest tip de activitate în aer liber dezvoltă percepția spațială, atenția distributivă și rezistența la efort, fiind perfectă pentru a introduce elevii într-o învățare multisenzorială.
Ca profesor de educație fizică, am realizat încă o dată importanța mișcării în procesul de învățare. Elevii învață mai ușor atunci când sunt activi, când sunt implicați într-un proces interactiv și când teoria este îmbinată cu acțiunea. Experiența de astăzi mi-a oferit idei noi despre cum pot introduce metode de gamificare și activități outdoor în orele mele, pentru a face învățarea mai atractivă și eficientă.
I.H.
Comentarii
Trimiteți un comentariu