Ziua a VII-a - mai aproape de Atena ca niciodată

    Ziua de activități a început, ca de obicei, la ora 9, chiar dacă era duminică, însă de această dată am schimbat atât locația, cât și formatorul. Astăzi ne-am întâlnit în piața Monastiraki cu Alexandros Lazaridis, cel care avea să ne ghideze într-o adevărată călătorie a descoperirii educației nonformale, asemeni lui Iason care i-a condus pe argonauți în căutarea lânei de aur.

    Destinația noastră a fost celebrul Acropole, însă scopul vizitei nu era unul turistic, ci educativ, punând accent pe modul în care educația nonformală poate fi integrată într-o astfel de incursiune. Alexandros s-a dovedit a fi un ghid pasionat, îmbinând în mod iscusit informațiile istorice cu tehnici de învățare nonformală. Spre deosebire de un tur clasic, care se rezumă la prezentarea cronologică a faptelor și a monumentelor, el ne-a provocat să descoperim singuri detalii fascinante despre locurile pe care le vizitam.

    Pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine cum arăta Parthenonul în perioada sa de glorie, am utilizat aplicația Chronos, o resursă digitală interactivă care ne-a oferit o experiență captivantă de realitate augmentată. Cu ajutorul acestei aplicații, am putut explora virtual Acropolele din trecut, având acces la o reconstrucție 3D a templului și la explicații oferite de un ghid virtual. Această metodă ne-a demonstrat cât de eficient poate fi utilizată tehnologia în educație, făcând învățarea mai atractivă și mai interactivă, mai ales pentru elevii generației digitale.

    După această incursiune, ne-am îndreptat spre Muzeul Acropole, un loc impresionant, unde sunt păstrate fragmente originale ale statuilor și reliefurilor ce împodobeau odinioară monumentele de pe colina sacră. Alexandros ne-a pregătit însă și aici o activitate nonformală – o vânătoare de informații. Împărțiți în perechi, am avut sarcina de a cerceta atent exponatele și de a nota detalii specifice despre diferite artefacte. Această metodă ne-a transformat în exploratori activi, obligați să analizăm și să corelăm informațiile descoperite, în loc să le primim pur și simplu de la un ghid.

    La finalul vizitei, am avut parte de un test surpriză, o fișă de verificare care ne-a provocat să ne amintim detalii esențiale din explicațiile primite. Acest exercițiu a consolidat învățarea printr-o metodă dinamică și participativă, demonstrând cum educația nonformală poate transforma o simplă vizită la muzeu într-o experiență captivantă și eficientă.

 O. M.


    Experiența de astăzi ne-a oferit o perspectivă valoroasă asupra modului în care putem aplica astfel de tehnici în sala de clasă. De la utilizarea realității augmentate pentru a aduce la viață lecțiile de istorie, până la încurajarea învățării active prin activități interactive precum vânătoarea de informații, toate aceste metode care pot stimula curiozitatea elevilor și le pot îmbunătăți capacitatea de reținere a informațiilor trebuie să le aducem neapărat în școală

                                                                                                                                                        A. C. A.


    Ziua a șaptea a fost ziua dedicată activităților în aer liber. Astfel, am urcat până sus pe Acropole, am vizitat Propileele, templul Atenei Nike, Erecteionul cu ale lui coloane în formă de femei și mai ales Partenonul. Cu ajutorul unei aplicații am putut observa templul și interiorul său așa cum arăta în zilele sale de glorie. Coborând, am pus în scenă câteva legende românești (Dragoș și bourul, Meșterul Manole), și am scultat altele grecești. Apoi am intrat în muzeul Acropolei unde ne-am umplut inimile de frumos și mintea de informații prețioase. Am cercetat cu atenție unele obiecte și am răspuns la un chestionar, având că temă pentru acasă un altul, pe baza experienței de astăzi.

O. I. C.

Cea mai fascinantă activitate pentru mine a fost punerea în scenă a unor legende românești. Într-un decor impresionant, cu ruinele antice pe fundal, am avut ocazia să reinterpretăm povești din folclorul nostru, aducând la viață personaje mitice precum Meșterul Manole și Dragoș și bourul. Această abordare nu doar că ne-a stimulat creativitatea, dar ne-a ajutat să conștientizăm legăturile profunde dintre mitologiile diferitelor popoare.

Împărțiți în echipe, am lucrat la adaptarea legendelor și la crearea unor scenarii scurte, pe care apoi le-am transpus în scenă, folosind elemente de teatru improvizat. A fost o experiență intensă și emoționantă, care ne-a demonstrat cât de eficientă poate fi educația nonformală în aprofundarea patrimoniului cultural.

O astfel de experiență mi-a arătat cât de captivantă poate fi educația nonformală și m-a făcut să reflectez asupra modului în care astfel de activități ar putea fi integrate și în sala de clasă. Punerea în scenă a legendelor, reinterpretarea creativă a poveștilor și utilizarea tehnicilor teatrale pot transforma orele de curs în adevărate aventuri educaționale, stimulând imaginația, colaborarea și gândirea critică a elevilor. Prin metode interactive și participative, învățarea devine nu doar un proces cognitiv, ci și o experiență memorabilă, care îi ajută pe elevi să își aprofundeze cunoștințele într-un mod natural și plăcut.

I. H.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ZIUA I – Prima întâlnire pe tărâmul zeilor olimpieni

Ziua I în țara lui Chopin

Polonia, venim!!!