Ziua a VII-a - mai aproape de Atena ca niciodată
Pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine cum arăta Parthenonul în perioada sa de glorie, am utilizat aplicația Chronos, o resursă digitală interactivă care ne-a oferit o experiență captivantă de realitate augmentată. Cu ajutorul acestei aplicații, am putut explora virtual Acropolele din trecut, având acces la o reconstrucție 3D a templului și la explicații oferite de un ghid virtual. Această metodă ne-a demonstrat cât de eficient poate fi utilizată tehnologia în educație, făcând învățarea mai atractivă și mai interactivă, mai ales pentru elevii generației digitale.
După această incursiune, ne-am îndreptat spre Muzeul Acropole, un loc impresionant, unde sunt păstrate fragmente originale ale statuilor și reliefurilor ce împodobeau odinioară monumentele de pe colina sacră. Alexandros ne-a pregătit însă și aici o activitate nonformală – o vânătoare de informații. Împărțiți în perechi, am avut sarcina de a cerceta atent exponatele și de a nota detalii specifice despre diferite artefacte. Această metodă ne-a transformat în exploratori activi, obligați să analizăm și să corelăm informațiile descoperite, în loc să le primim pur și simplu de la un ghid.
La finalul vizitei, am avut parte de un test surpriză, o fișă de verificare care ne-a provocat să ne amintim detalii esențiale din explicațiile primite. Acest exercițiu a consolidat învățarea printr-o metodă dinamică și participativă, demonstrând cum educația nonformală poate transforma o simplă vizită la muzeu într-o experiență captivantă și eficientă.
O. M.
Experiența de astăzi ne-a oferit o perspectivă valoroasă asupra modului în care putem aplica astfel de tehnici în sala de clasă. De la utilizarea realității augmentate pentru a aduce la viață lecțiile de istorie, până la încurajarea învățării active prin activități interactive precum vânătoarea de informații, toate aceste metode care pot stimula curiozitatea elevilor și le pot îmbunătăți capacitatea de reținere a informațiilor trebuie să le aducem neapărat în școală
A. C. A.
Ziua a șaptea a fost ziua dedicată activităților în aer liber. Astfel, am urcat până sus pe Acropole, am vizitat Propileele, templul Atenei Nike, Erecteionul cu ale lui coloane în formă de femei și mai ales Partenonul. Cu ajutorul unei aplicații am putut observa templul și interiorul său așa cum arăta în zilele sale de glorie. Coborând, am pus în scenă câteva legende românești (Dragoș și bourul, Meșterul Manole), și am scultat altele grecești. Apoi am intrat în muzeul Acropolei unde ne-am umplut inimile de frumos și mintea de informații prețioase. Am cercetat cu atenție unele obiecte și am răspuns la un chestionar, având că temă pentru acasă un altul, pe baza experienței de astăzi.
O. I. C.
Cea mai fascinantă activitate pentru mine a fost punerea în
scenă a unor legende românești. Într-un decor impresionant, cu ruinele antice
pe fundal, am avut ocazia să reinterpretăm povești din folclorul nostru,
aducând la viață personaje mitice precum Meșterul Manole și Dragoș și bourul.
Această abordare nu doar că ne-a stimulat creativitatea, dar ne-a ajutat să
conștientizăm legăturile profunde dintre mitologiile diferitelor popoare.
Împărțiți în echipe, am lucrat la adaptarea legendelor și la
crearea unor scenarii scurte, pe care apoi le-am transpus în scenă, folosind
elemente de teatru improvizat. A fost o experiență intensă și emoționantă, care
ne-a demonstrat cât de eficientă poate fi educația nonformală în aprofundarea
patrimoniului cultural.
O astfel de experiență mi-a arătat cât de captivantă poate fi educația nonformală și m-a făcut să reflectez asupra
modului în care astfel de activități ar putea fi integrate și în sala de clasă.
Punerea în scenă a legendelor, reinterpretarea creativă a poveștilor și
utilizarea tehnicilor teatrale pot transforma orele de curs în adevărate
aventuri educaționale, stimulând imaginația, colaborarea și gândirea critică a
elevilor. Prin metode interactive și participative, învățarea devine nu doar un
proces cognitiv, ci și o experiență memorabilă, care îi ajută pe elevi să își
aprofundeze cunoștințele într-un mod natural și plăcut.
I. H.
Comentarii
Trimiteți un comentariu