
Ziua de astăzi a început cu un nou joc propus de Antonio,
cu scopul de a ne energiza și de a destinde atmosfera – metoda scaunelor
schimbătoare, un
joc de icebreaking simplu și dinamic, perfect pentru a-i ajuta pe
participanți să se relaxeze, să interacționeze și să își dezvolte atenția și
reacția rapidă. Jocul începe cu aranjarea
scaunelor – Se așază scaunele în cerc, sau într-o ordine aleatorie. Trebuie să
fie un scaun mai puțin decât numărul participanților. O persoană rămâne în
picioare în mijlocul cercului sau al sălii și începe să se plimbe pe lângă
scaune, fără să stea jos. Când cel rămas în picioare ajunge aproape de un capăt
al cercului sau al sălii, toți participanții trebuie să facă schimb rapid de
locuri între ei. Cel rămas în picioare încearcă să ocupe unul dintre locurile
goale, iar cel care rămâne în picioare devine noul „plimbător”. Jocul
continuă până când toți participanții au avut șansa să fie experimenteze ambele
roluri sau până când grupul se simte destins și pregătit pentru următoarea
activitate.
La
prima vedere, jocul pare doar o activitate de încălzire, însă impactul său
asupra dinamicii grupului este semnificativ. Educația nonformală,
prin astfel de metode interactive, ajută participanții să se implice activ, să
colaboreze și să își exerseze atenția distributivă și viteza de reacție.
În plus, această metodă creează un spațiu sigur pentru socializare, unde
fiecare participant are ocazia să interacționeze cu ceilalți într-un mod natural
și distractiv.
Astfel
de tehnici sunt extrem de valoroase în procesul de învățare, deoarece diminuează
barierele sociale și transformă grupul într-o comunitate unită, pregătită
să colaboreze eficient. A fost doar începutul unei zile pline de experiențe
nonformale menite să ne îmbogățească atât pe plan profesional, cât și personal!
O.M.
Ziua a patra a început cu o provocare la prima oră a
cursului nostru. Am discutat despre fenomenul bullying, despre tipurile
acestuia întâlnite în școlile din țările noastre, despre implicațiile acestui
fenomen și mai ales metode de combatere. Schimbul de experiență a avut loc prin
discuții unu la unu, cu fiecare dintre colegii participanți. Apoi am pus în
aplicare un joc prin care elevii așezați pe scaune pot să-și schimbe locul în
funcție de mișcarea altor colegi, pentru a crea dinamism în activitatea de
clasă. În plus, am aplicat alte două tipuri de predare prin jocuri precum cel
în care un mesaj trebuia dat colegului din stânga, care îi crea o imagine, un
desen și așa mai departe, mesajele și desenele trebuiau să fie descifrate de
toți colegii, fără ca următorul să știe ce au desenat cei din urmă cu excepția
ultimului coleg.
O.I.C.
Am realizat că desenele minimaliste pot fi create utilizând doar câteva forme geometrice de bază – pătratul, triunghiul, cercul și linia. De asemenea, am observat cum mesajul inițial al unui desen poate suferi transformări majore pe parcurs, atunci când este transmis de la un elev la altul. Dacă fiecare participant reproduce desenul anterior fără a vedea decât varianta anterioară, întorcând foaia după fiecare etapă, rezultatul final poate fi complet diferit față de ceea ce a fost inițial conceput.
H.I.
Spre seară ne-am strâns cu toții la ,,Seara Grecească”, într-o frumoasă locație din piața Monastiraki. Muzica tradițională grecească interpretată de doi instrumentiști talentați au adus atmosfera potrivită la mesele noastre. Modul de a ne pregăti mâncarea, delicatesele și dulciurile au creat bună dispoziție reușind să ne destindă și să creeze spațiul necesar pentru a continua socializarea și schimbul intercultural. De la celebra melodie ,,Zorba Grecul” la ,,Bella ciao” și românescul ,,Pinguin”, melodiile au ridicat mulți colegi de la mese pentru a dansa și a se distra. A fost o seară frumoasă, de care ne vom aminti multă vreme.
A. C. A.
Comentarii
Trimiteți un comentariu