Ziua a V-a Gamification


    Astăzi am început activitățile cu un joc de energizare și destindere – „Împușcă-ți vecinul!”. Acest exercițiu dinamic nu doar că a adus bună dispoziție în rândul participanților, dar a avut și un rol important în dezvoltarea atenției, vitezei de reacție și memoriei.

    Toți participanții se așază într-un cerc, iar profesorul sau coordonatorul desemnează aleatoriu doi dintre ei. Cei doi trebuie să se „întrecă” într-un duel verbal, spunând fiecare cât mai rapid numele adversarului. Cel care rostește corect primul rămâne în joc, iar celălalt este eliminat. Pe măsură ce jucătorii ies din competiție, cercul se restrânge, făcând confruntările din ce în ce mai intense.

    Finalul jocului este cel mai captivant: ultimii doi participanți se așază spate în spate, exact ca în duelurile cowboy-lor din filme. La semnalul coordonatorului, aceștia încep să meargă în direcții opuse, pregătiți să se întoarcă și să „tragă” (adică să rostească numele adversarului) atunci când aud un cuvânt-cheie. Pentru a spori suspansul și concentrarea, coordonatorul poate rosti și alte cuvinte asemănătoare pentru a-i testa. Cel care reușește să spună primul numele celuilalt câștigă jocul.

    Acest tip de activitate nonformală este extrem de util în contexte educaționale, deoarece îmbină învățarea cu distracția și îi ajută pe participanți să fie mai implicați și mai receptivi la următoarele provocări. Sporește viteza de reacție și îmbunătățește atenția deoarece participanții trebuie să fie vigilenți și să rămână atenți la semnalul coordonatorului. În plus oferă o atmosferă  relaxantă și distractivă.


O. M.


    Pentru mine ziua de azi a fost despre Gamification, arta de a transforma orele de curs în experiențe captivante, utilizând mecanisme din jocuri pentru a stimula implicarea, învățarea activă și dezvoltarea deprinderilor esențiale. Nu este vorba doar despre distracție, ci despre crearea unui mediu interactiv care să îi motiveze pe elevi să învețe prin provocări, recompense și competiție sănătoasă.

    Antonio, formatorul nostru, ne-a împărțit în grupuri și ne-a lansat o provocare interesantă: să găsim jocul cel mai potrivit pentru a dezvolta abilitățile de citire și de înțelegere a textului. Am avut timp să ne împărtășim ideile și strategiile, să ne inspirăm unii pe alții și să colaborăm într-un brainstorming dinamic, căci ideile bune vin după alte idei bune, iar în acest proces de creație, fiecare contribuție a fost valoroasă. Am ajuns astfel la idei precum lectura puzzle, în care elevii trebuie să pună în ordine diferite fragmente de text pe care le-au extras dintr-un bol, citește și povestește și multe alte idei interesante

    Această sesiune ne-a demonstrat că educația poate fi nu doar eficientă, ci și extrem de atractivă atunci când folosim metode interactive. Am plecat cu multe idei noi, gata să le punem în practică și să transformăm lecțiile în experiențe memorabile!    



H. I.


    Spre finalul zilei, emoțiile au devenit tot mai intense, conturând un amestec de bucurie, recunoștință și melancolie. Am trăit cu toții un moment special, marcând încheierea unei etape importante pentru trei dintre echipele de profesori care au finalizat cu succes cursul de educație nonformală – echipa colegilor din Brăiești, echipa din Portugalia și cea din Spania. Aplauzele și felicitările au fost sincere, reflectând atât aprecierea pentru munca depusă, cât și admirația pentru dedicarea și progresul fiecărui participant.

    Totuși, această bucurie a fost umbrită de sentimentul inevitabil al despărțirii. De-a lungul acestor zile, nu am fost doar colegi de curs, ci am devenit o comunitate unită de pasiunea pentru educație, de dorința de a învăța și de a împărtăși experiențe. Fiecare conversație purtată, fiecare activitate desfășurată împreună ne-a apropiat și ne-a transformat în prieteni.

    Ne-am privit unii pe alții și am realizat cât de mult am învățat din această experiență. Am descoperit perspective noi, metode inovatoare și, mai ales, oameni valoroși de la care am avut ce învăța. Chiar dacă drumurile noastre se vor separa, știm că această conexiune va rămâne, că ideile schimbate și momentele împărtășite vor avea un ecou în viitoarele noastre proiecte educaționale.



A. C. A.


    Ziua a cincea ne-a adus împreună în sala de curs pentru a descoperi noi metode de a introduce jocul ca metodă de predare, dar și predarea prin joc. Am discutat între noi, am făcut schimb de experiență și am învățat lucruri noi, folositoare pentru punerea lor în practică. Am făcut apoi o vizualizare a metodelor și procedeelor didactice făcute până astăzi, cu precădere asupra acelora care ne-au stârnit interesul și ne-au plăcut cel mai mult, în mod particular. Apoi le-am separat pe categorii precum: activități, învățare, metode, logistică, culturalitate, etc. A fost și finalul parcursului pentru unii colegi, care au plecat spre casă, prilej bun pentru a derula amintiri frumoase și a lega prietenii pe viitor. Noi am rămas pentru încă patru zile pentru a continua odiseea pe pământul Greciei.



O. I. C.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ZIUA I – Prima întâlnire pe tărâmul zeilor olimpieni

Ziua I în țara lui Chopin

Polonia, venim!!!